poniedziałek, 30 marca 2015

Restauracja pod Fredrą. Wrocławski Rynek


Umiejscowiona w samym sercu Rynku przytulna restauracyjka ma w sobie coś magicznego. Osadzona obok głównego wejścia do zabytkowego ratusza, ma naprawdę bogate menu przyrządzonych według tradycyjnych polskich receptur, takich jak: golonka, pierogi, żeberka, szynki i ryby.

Co zwraca uwagę?

Zdecydowanie warto odwiedzić ze względu na wystój – ładny, nawiązujący do staropolskich korzeni, spójny z menu, zaprojektowany z dbałością o szczegóły. Kamień, drewno, świeże kwiaty, klimatyczne dodatki – instrumenty, obrazy, nawet sztućce czy zastawa – wszystko pasuje i jest po prostu dopięte na ostatni guzik. Już od wejścia doznajemy naprawdę pozytywnych bodźców, jest to fantastyczna zapowiedź tego, co może mam w kubkach smakowych eksplodować. Fala ekscytacji jak na pierwszej randce.

Dzień dobry, czy tu karmią? 


Wydawało mi się, że znam polską kuchnie. Wychowałam się na niej. Babcia mówiła „Kornelia, naucz się lepić pierogi”, wobec czego stałam z nią przy garach, podpatrując, słuchając i wykonując polecenia, w między czasie narzekając na ciężki kobiecy los. Babcia gotowała wyjątkowo dobrze. Uwielbiałam jej kapuśniak, domowy makaron podawany wraz z rosłem,kopytka, pierogi z różnymi nadzieniami, żurek, wędzoną kiełbasę, potrawkę z kurczaka. Mniam!
Nie zdziwi Was zapewne fakt, jak wysoki wymagania postawiłam tradycyjnej polskiej kuchni. Zamówiłam żurek, miks pierogów–Michał: kaczkę z żurawiną, modrą kapustę. Dodatkowo oboje zamówiliśmy po ciemnym piwie. Błyskawicznie podano nam zamówienie. Pierogi miały bardzo delikatne ciasto, sporo nadzienia i po prostu rozpływały się w ustach. Pierogi ruskie - po prostu majstersztyk. Idealnie wyważone wszelkie składniki, czuje się jakość i daje się odczuć, że w „Pod Fredrą” nie oszczędzają na produktach. Syto i bardzo treściwie. Prawie jak w domu. Kaczka również smaczna, ale odrobinę za sucha jak na mój gust. Zawiedliśmy się żurawiną, konsystencją bardziej przypominała kisiel niż konkretny dodatek do potrawy.
Ogólne wrażenia, pozytywne. Na pewno miejsce godne polecenia, gdzie można bardzo dobrze zjeść i z całą pewnością zabrać gości, których przyjechali z zagranicy i pragną spróbować czegoś tradycyjnie polskiego.



1 komentarz:

  1. wr wrocławiu można znaleźć wiele fajnych restauracji serwujących smaczne jedzenie. pod Fredrą byłam i jestem zadowolony tzn. najedzony;) jeśli jednak szukacie jakiś nowych miejsc to polecam Ok Wine Bar z świetnym klimatem i winem!

    OdpowiedzUsuń